Nézzünk kicsit más szemmel a Facebook, Pinterest, Twitter és a közösségi oldalunkra és tekintsünk úgy ezekre a kommunikációs csatornákra, mintha egy Rorschach tesztek* lennének, amelyeken keresztül egy tintafoltokból álló képet mutatunk a rajongóinknak.
Grant Van Sant, az Osso design alapítója, szerint a közösségi média csatornák kitűnő lehetőséget biztosítanak arra, hogy feltárjuk a márkánk kommunikációs hiányosságait és segítségükkel egy valódi márkaértéket közvetítsünk követőinknek. Ez azonban nem egyszerű feladat, a social media értékes és célravezető használatát a legnagyobb márkáknak is tanulniuk kell.
Hogyan beszélgess rajongóiddal a Facebookon? Milyen legyen a hangvétele a Twitter oldaladnak? Milyen board-okkal szórakoztasd követőidet a Pinteresten?
Tény, hogy még a legnagyobb márkák között is akadnak olyanok, akik tehetetlenek a gyorsan változó social média környezettel szemben és nem tudnak kellőképpen gyorsan reagálni azokra. Új trükköket elsajátítani és megfelelően használni az új kommunikációs csatornák nyújtotta lehetőségeket pedig igazi kihívás még a legtapasztaltabb szakemberek számára is.
A social média egy teszt a vállalatok számára, amely során tudniuk kell a választ egy alapvető kérdésre:
MILYEN KÉP ALAKULT KI A MÁRKÁRÓL A FOGYASZTÓK FEJÉBEN?
Minden márkának törekednie kell arra, hogy egy speciális igényt elégítsen ki a közönsége életében. Egy Tweet, egy Instagram fotó vagy egy pinnelt kép pedig lehetőség arra, hogy kapcsolatot építsünk a fogyasztókkal és elnyerjük hosszú távú elköteleződésüket a termékeink iránt. Ezt pedig csak úgy érhetjük el, ha pontosan ismerjük a saját márkánkat, tisztában vagyunk annak minden előnyével és esetleges hiányosságaival is.
Tekintsünk hát a socail médiára úgy, mintha egy Rorschach teszt lenne. Lássuk meg az általunk a közösségi médiákon keresztül festett márkaszemélyiséget és halljuk meg a követőink, rajongóink hangját. Manapság, amikor már az alapvető különbségek termék és termék között elhanyagolhatóvá vált, a márkaérték az, amely megkülönböztet és kiemel.
Egy igazán jó példa a közösségi média használatára a Ralph Lauren kommunikációja. Mindegyik csatornát kitűnően használja, melynek az az oka, hogy a cég megértette, mire is van pontosan szüksége a fogyasztóinak: nem ruhákat ad el nekik, hanem életstílust. Ez a lényeg! A márka több, mint amit pénzen meg lehet venni. A márka egy érzés, egy láthatatlan jel, amely ott van minden egyes termékek mögött, és amelyet senki és mégis mindenki birtokolni tud. Ezt kell minden vállalatnak a saját márkájában felfedeznie és a fogyasztói fejében tudatosítania, melyre kitűnő eszközt kínálnak a social média csatornák.
Tanuljunk a Ralph Lauren-től!
Facebook: https://www.facebook.com/RalphLauren
Pinterest: http://www.pinterest.com/ralphlauren/
Twitter: https://twitter.com/ralphlauren
Instagram: http://instagram.com/ralphlauren/
*Mi is az a Rorschach teszt?
Rorschach svájci pszichiáter által kidolgozott, ún. projekciós teszt, mely 10 különféle, részben fekete-fehér, részben fekete-fehér és piros, részben pedig színes, szimmetrikus foltokat ábrázoló táblából áll. Rorschach-teszt felvétele során a vizsgált személy nem egyértelmű, hanem strukturálatlan ingerekre (bizonytalan formájú és szerkezetű tintafoltokra) reagál, így válaszaiba belevetítődnek (projektálódnak) érzelmei, vágyai és rejtett gondolatai is. A teljesítménytesztekkel ellentétben itt a válaszokban nem a teljesítmény, hanem a reakciómód a fontos, mert nem izolált képességeket tükröznek, hanem a személyiség érzelmi-indulati életének jellemzőit, motivációs rendszerét. A személyiségmeghatározás a vizsgált személy intellektusát, érzelmi-indulati válaszkészségét, élménytípusát, alkalmazkodóképességét tárja fel.
Forrás: http://www.businessoffashion.com/2014/12/op-ed-social-media-rorschach-test.html